Znaczenie SEO w rozwoju marki

 

Rozwój marki, szczególnie w początkowej fazie, polega głównie na zapisaniu jej w świadomości publicznej. Są na to oczywiście różne sposoby, ale w tym artykule skupimy się na jednym, który w mojej opinii jest najlepszy. Sposób ten w zaskakująco szybki sposób pozwolił marce Ice Casino PL osiągnąć sukces. Tak, strony hazardowe również pracują nad swoim kontentem, a znaczenie SEO nie może być przereklamowane dla kasyn online. Szeroko rozumiany rynek wydawniczy również korzysta z SEO, bo jak każdy biznes, chce być jak najbardziej widoczny w sieci.


SEO, czyli metoda, dzięki której twoja marka będzie pojawiała się na szczycie listy wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. Dzięki temu zaprezentuje się ona osobom, które wcześniej nie miały o niej pojęcia, ale szukały rzeczy z nią związanych.


Czym jest SEO?

Zacząć musimy od wyjaśnienia, czym w ogóle jest SEO. Skrót ten pochodzi od angielskiego Search Engine Optimization, co po polsku oznacza optymalizacje pod wyszukiwarkę.

Jest to jedna z form marketingu internetowego. Polega na optymalizowaniu treści publikowanych w internecie w taki sposób, aby po wpisaniu konkretnych słów kluczowych w wyszukiwarkę internetową, jako pierwsza w wynikach pojawiała się strona, pod której kątem przeprowadzana jest optymalizacja. Przykładowo właściciel księgarni w Katowicach chce, aby po wpisaniu w Google frazy „księgarnia Katowice” jego lokal pojawiał się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce.


Cel SEO

Celem SEO jest zwiększanie świadomości na temat marki. Jest to szczególnie ważne, kiedy ta jest nowa i ludzie jej zwyczajnie nie znają. Opierając się na wcześniejszym przykładzie, klient, który szuka klimatycznej księgarni w Katowicach, nie będzie w stanie wpisać w Google nazwy księgarni, której nie zna. Będzie za to w stanie wpisać frazę opisującą produkt, który go interesuje.

Jeśli więc po wpisaniu frazy „klimatyczna księgarnia w Katowicach” jako pierwszy wynik pojawi się strona reklamowanej księgarni, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klient w nią kliknie i dowie się o reklamowanej księgarni w naturalny i niewymuszony sposób.

Rezultatem tego działania, który można najłatwiej sprawdzić i potwierdzić skuteczność podjętych działań, jest zwiększony ruch na stronie. Dzięki temu możemy w wymierny i policzalny sposób określić, jak zwiększyło się zainteresowanie marką i jak rośnie jej świadomość.


SEO, czy reklama?

SEO to jednak niejedyny sposób na zwiększenie ruchu na stronie. Można to również zrobić poprzez standardową reklamę. W tym przypadku płacimy agencji reklamowej za kliknięcia. Nie da się ukryć, że taka forma reklamy ma swoje zalety. Możemy przecież lepiej zaplanować wzrost i mieć pozorną kontrolę nad budowaniem świadomości na temat marki. Kliknięcie nie gwarantuje jednak sprzedaży. W praktyce bardzo mały procent osób, które znalazły się na stronie za pośrednictwem reklamy, decyduje się na zakup. Najczęściej kliknięcie jest wynikiem pomyłki lub podstępnego umieszczenia samej reklamy.

Takie działanie co prawda zwiększa świadomość ludzi na temat marki, ale w większości przypadków skojarzenia z nią będą nieprzyjemne. Zacznie się ona kojarzyć z wyskakującymi okienkami, reklamami, które trudno zamknąć i innymi irytującymi sytuacjami.

Z drugiej strony, SEO działa w bardziej naturalny sposób. Po pierwsze skupia się na osobach, które już interesują się danym tematem, a po drugie, to klienci sami świadomie decydują się na wejście na stronę. Dzięki temu nie czują się oszukani i chętniej przyjmują prezentowane treści.


Zaufanie do Google

W ciągu ostatnich lat Google wyrobiło sobie taką renomę, że ludzie nauczyli się ufać, że pierwsze strony na liście prezentują najlepsze i najtrafniejsze wyniki. Jeśli więc marka, którą budujesz, będzie się pojawiała na pierwszej stronie wyników, a najlepiej na jednym z pierwszych pięciu miejsc, to zaufanie, jakim ludzie darzą Google, przeniesie się również na twoją markę. Dzięki temu nawet nowa firma może szybko wejść do powszechnej świadomości klientów i błyskawicznie osiągnąć sukces.


Słowa kluczowe

Jednym z etapów budowania strategii SEO jest proces wyszukiwania słów kluczowych. Przypomnijmy, że słowa kluczowe to frazy, które są powiązane z publikowaną treścią i odpowiadają najczęściej wyszukiwanym słowom, Aby więc odpowiednio zoptymalizować daną treść, musimy najpierw dowiedzieć się, jakie słowa wyszukiwane są najczęściej. Zadanie tego procesu jest czysto praktyczne, ale daje również możliwości na dokładniejsze zrozumienie potrzeb klienta. Wiedza, co klienci wyszukują najczęściej i na co najczęściej zwracają uwagę, pozwoli ci najczęściej pojawiające się słowa wpleść do bardziej ogólnej strategii marketingowej marki. 

Wracając do porównania do księgarni, wyszukując słowa kluczowe, jej właściciel będzie w stanie zrozumieć, czego klienci szukają najczęściej. Czy to cena jest dla nich najważniejsza, czy może bardziej zależy im na klimacie tego miejsca i jakości obsługi? Zrozumienie potrzeb klientów i wiedza na temat słów, jakich używają najczęściej, pozwoli ci związać twoją markę z tymi słowami kluczowymi i dać klientom pewność, że twoja marka jest dostosowana do ich potrzeb i jest tym, czego szukają.


SEO to rozwiązanie długoterminowe

Algorytmy Google ciągle się zmieniają, a konkurencja oczywiście nie śpi. Dlatego SEO jest narzędziem, które musi być stale poprawiane i zoptymalizowane. Jednak, w odróżnieniu od innych form reklamy, raz opublikowane treści zostają w sieci na zawsze. Ma to wiele zalet, po pierwsze, treści te w dalszym ciągu będą generowały ruch oraz sprawiały, że marka będzie przez Google oceniana za ważniejszą. Po drugie będą egzystowały w internecie jako żywe świadectwa obecności marki na rynku. Wreszcie po trzecie, teksty zoptymalizowane pod twoją markę, są zwykle pisane w neutralny sposób, ale jednocześnie tak, aby przedstawiać ją w pozytywnym świetle. Dlatego osoba, która dowie się o twojej marce i będzie chciała dowiedzieć się więcej, dzięki SEO, z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na taki artykuł, w którym twoja marka jest przestawiana w pozytywny sposób.


KSIĄŻKI O SEO, KTÓRE WARTO POZNAĆ

Na rynku znajdziecie sporo publikacji książkowych ukazujących tematykę SEO. Warto jednak wybrać te najlepsze, a są nimi "SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie" autorstwa Adriana Andrzejczyka, czy też "Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie" Pawła Cengiela. Wiedza praktyczna, jaką możecie z nich czerpać z pewnością pomoże w opanowaniu tajników SEO marketingu.




Podsumowanie

Jeśli więc twój biznes jest obecnie na trudnym i stresującym etapie budowania marki to koniecznie powinieneś zastanowić się nad wykorzystaniem potężnego narzędzia, jakim jest SEO. Kiedyś, aby zaistnieć w świadomości publicznej, marki musiały wydawać całe miliony na kampanie reklamowe na bilbordach i w telewizji. Obecnie to głównie internet jest źródłem wiedzy większości osób, a standardowe reklamy co prawda wkuwają w głowy klientów popularne slogany i wizerunki marki, ale jednocześnie łączą je z irytującymi sytuacjami. Dzięki postawieniu na SEO dotrzesz do osób, które wiedzę o świecie pozyskują z internetu i same znajdują potrzebne im informacje.

Dzięki dobrej strategii SEO o twojej marce dowie się każda osoba zainteresowana daną branżą, czy kategorią produktów. Dzięki Google i SEO twoja marka stanie się rozpoznawalna, a twój biznes dostanie skrzydeł.  

12 komentarzy:

  1. Post nie tylko dla pasjonatów informatyki, jak widzę. U siebie nie mam Google Analytics, ale wielu blogerów go posiada. Na poprzednich blogach lata świetlne temu, miałem. Pozdrawiam Wiolu :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojalá supiera utilizar el SEO para potenciar mi sitio web. Un beso

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto zgłębiać ten temat, jeśli chcemy promować swoją markę i dotrzeć do większej ilości odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat bardzo ważny, na którym warto się znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zawiesza mi się przeglądarka na Twoim blogu, pozdrawiam :-) .

      Usuń
  5. O nawet nie myślałam, żeby kupić książki poświęcone typowo SEO. Może warto to rozważyć? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie raz zastanawiałam się, w jaki sposób zwiększyć popularność bloga, czytałam nawet na ten temat, ale nie dość dokładnie. Takie książki na pewno byłyby pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto poszerzać wiedzę w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. SEO jest bardzo ważne w rozwoju marki i warto o tym pamiętać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za ślad, który tutaj zostawiacie :)

Copyright © 2016 Subiektywnie o książkach , Blogger