Praca za czytanie książek?







15 pracodawców, w tym największe krajowe i międzynarodowe firmy, postanowiło postawić kandydatom do pracy nietypowy warunek. W aktualnie prowadzonych przez nich rekrutacjach poszukiwane są osoby, które oprócz odpowiednich kwalifikacji, doświadczeni, czy znajomości języka obcego muszą wykazać się również czytaniem książek. W ten sposób pracowników szukają m.in. jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, wielka internetowa platforma sprzedaży odzieży i wiodące koncerny medialne. Akcja odbywa się w ramach kampanii „Czytaj PL”, której organizatorami są Krakowskie Biuro Festiwalowe i platforma Woblink.com.


Relaks, poszerzanie horyzontów, rozwijanie wyobraźni – o tych korzyściach płynących z obcowania z literaturą wiedzą wszyscy. Po raz pierwszy jednak spędzanie wieczorów z ulubioną lekturą może pomóc w znalezieniu nowej pracy. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawił się zapis związany z czytaniem książek. W przypadku części z nich czytanie będzie dodatkowym atutem, a w przypadku innych jest po prostu „mile widziane”. Niektórzy rekrutujący zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się tytułami swoich lektur. Wszystkie firmy biorące udział w akcji zdecydowanie jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł „Pracodawcy Przyjaznego Czytającym” oraz zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu. Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni. – mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. - Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm.  Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży.” – dodaje Helbin.

Aktualnie można znaleźć 25 ogłoszeń o pracę z dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny, visual merchandiser. Nie jest ważne, czy wybieram kryminały, romanse, literaturę z najwyższej półki, czy biografie. Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom. Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony internetowej akcji www.czytajPl.pl. – mówi Paweł Polański z Woblink.com.


Konkurs Czytelniczy Success Story

Z tej okazji portal Niestatystyczny.pl wraz z organizatorami akcji Czytaj PL i producentem czytników e-booków PocketBook ogłosili konkurs, w którym do wygrania są czytniki PocketBook Touch HD.

Zadanie brzmi: opowiedz nam historię o tym, jak książka pomogła Ci zdobyć zatrudnienie lub napisz o tym, jak czytanie może pomóc zdobyć wymarzoną pracę. Odpowiedz należy wpisywać w komentarzach pod wpisem o konkursie ( http://niestatystyczny.pl/2016/11/22/konkurs-czytelniczy-success-story-wygraj-czytnik-pocketbook-touch-hd/#.WDVQ4fnhDIU ).


O Czytaj PL

„Czytaj PL” to największa akcja promująca czytelnictwo na świecie. W jej ramach w 16 polskich miastach pojawiło się ponad 600 nośników (citylighty i plakaty) z umieszczonym kodem QR pozwalającym na pobranie 12 darmowych e-booków i audiobooków. Do dystrybucji kodów zachęcani są wszyscy ci, którzy kochają książki. Za pomocą aplikacji kod można wysłać do pięciorga znajomych, można także wydrukować plakat z kodem i powiesić go w swoim miejscu zamieszkania, w pracy, czy zaprzyjaźnionym sklepie. Tym samym sieć wypożyczalni „Czytaj PL” codziennie powiększa się o nowe miejsca.

„Czytaj PL” trwa do 30 listopada. Lista książek, które można przeczytać za darmo można znaleźć tutaj.

Organizatorzy: Krakowskie Biuro Festiwalowe operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO oraz platforma Woblink.com.

Wydawcy: Audioteka, Filia, Galeria Książki, Karakter, Media Rodzina, Prószyński i S-ka, Sound Tropez, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte, Znak, Czarna Owca.

Miasta partnerskie: Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Poznań, Toruń, Wrocław.

Pozostałe miasta biorące udział w akcji: Warszawa, Łódź, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin.

Pracodawcy, którzy przystąpili do akcji: Agora, Answear.com, Comarch, El Padre, Freshmail, Hand Made, Idea Bank, Interia.pl, Medicine, MJCC, My Works, Salesmanago, Twojemeble.pl, Walraven i Wawel.

Partner: Instytut Książki.

Patronat medialny: Lubimy Czytać, Kawerna, Niestatystyczny.pl.


Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Ogłoszenia o pracę można znaleźć pod linkiem - tutaj.


Jestem ciekawa co sądzicie o takiej formie promowania czytelnictwa? 

27 komentarzy:

  1. Mnie się taka forma bardzo podoba :) Świeże i pozytywne podejście do tematu i oby więcej takich akcji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że fajnie choć i tak nikogo nie zmusimy do czytania .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa akcja, nie słyszałam o niej wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, gorzej mają ci, co nie czytają ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy sposób na szerzenie czytelnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie spotkałem się z taką formą rekrutacji, ale jestem jak najbardziej za:). ale gdybym miał wymienić ulubionego bohatera książki.... hmm postawiłbym pewnie na Ayre Stark, albo Legolasa z LOTR

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna forma promowania czytelnictwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej akcji i ją popieram!

    OdpowiedzUsuń
  9. całkiem fajna forma, a akcja jest bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem jak najbardziej za. Takie akcje są super.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem jak najbardziej za, pomysł świetny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Akcja jest świetna. Jeszcze czegoś takiego nie było na rynku pracy, więc to się ceni :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialna akcja, mam nadzieję, że zmotywuje ludzi po sięgnięcie po książkę! Statystyki dotyczące ilości przeczytany rocznie książek przez Polaków są przerażające!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam już kilka dni temu o tej akcji na FB firmy MJCC. Świetna inicjatywa! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja przymierzam się do lektury książki Mroza ;) bardzo chwalę inicjatywę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. nie bede wozic ze soba tabletu wiec odpada ;/ nawet go jzu nie mam a na telefonie nei da rady moje oczy ywmiekna skzoda :( pozdrawiam i zapraszam!: )

    OdpowiedzUsuń
  17. Każda forma propagowania czytania to dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł, szkoda, że nie płacą za samo czytanie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny i ciekawy pomysł :).

    Można by wprowadzić też np. godzinną przerwę w pracy z lekturą w ręce ;) albo jakieś procentowe dofinansowanie do zakupu książek hihi :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli czytanie zależałoby od stanowiska byłabym prezesem :) Bardzo ciekawa forma szukania pracowników.

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja niestety nie jestem przekonana do tej akcji. Chociaż sama uwielbiam czytać, to jednak nikogo do czytania się nie zmusi. Bywa, że ludzie mają świetne wykształcenie i nadają się na dane stanowisko jak nikt inny, ale mają inne hobby niż czytanie i to ma ich już od razu przekreślać? ;/

    OdpowiedzUsuń
  22. Niezależnie od tego kto jaką pracę wykonuje moim zdaniem każdy powinien zadbać o dobrą atmosferę w pracy. Z tego powodu warto się zastanowić jak wzmocnić zespół, aby lepiej się dogadywał oraz współpracował ze sobą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za ślad, który tutaj zostawiacie :)

Copyright © 2016 Subiektywnie o książkach , Blogger