"Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie" – Anna Piwowarska








"Jestem przekonana, że autentyczność może odmienić również twoją działalność, a przez to także twoje życie".


Zakładki widoczne na moim blogu modyfikowałam już kilkakrotnie pod wpływem sugestii, jakie znalazłam w poradniku Anny Piwowarskiej. Szczęśliwie dla mnie, wiele z porad zawartych w tej książce, od dawna już praktykuję, gdyż moja intuicja czasami podpowiada mi pewne, określone zachowania. Myślę, że moja strona będąca wizytówką mnie samej, i co za tym idzie, mojej książkowej pasji jest bardzo autentyczna, ale zawsze mogę coś dopracować, by było jeszcze lepiej.

Anna Piwowarska to copywriterka, która przez sześć lat pracowała w agencjach reklamowych. Tworzyła kampanie, teksty, hasła i bannery dla marek Żywiec, Philips, BoboVita, Electrolux, czy Sony. Od trzech lat autorka rozwija swój własny autorski projekt nazwany  Autentyczny Copywriting, jako freelancerka prowadzi konsultacje i warsztaty, przekazując zdobytą wiedzę dotyczącą autentycznego przekazu.

"Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie" to publikacja posiadająca charakter poradnika, w której autorka w sześciu rozdziałach przekazuje wiedzę dotyczącą bycia autentycznym w biznesie i korzyściach, jakie płyną z takiej właśnie postawy. Książka oscyluje w temacie kreowania marki, zarówno tej osobistej, jak i firmowej.

Poradnik Anny Piwowarskiej utwierdził mnie w przekonaniu, że droga, którą kroczę poprzez swój blog książkowy, jest drogą słuszną i w zasadzie prędzej czy później zrealizuję cel, jaki sobie postawiłam. Otóż autorka przez całą swoją książkę skupia się na tłumaczeniu dlaczego to właśnie autentyczność jest kluczem do sukcesu i zadowolenia. I ja wiem to już od dawna. Wiem, że pokazywanie prawdziwej mnie przyciąga coraz większą rzeszę czytelników do mojej strony, a co za tym idzie, pojawiają się dzięki temu nowe możliwości, także te finansowe, które motywują mnie do jeszcze większej pracy. W całym poradniku znalazłam mnóstwo mądrych porad, mądrych refleksji i mądrych przestróg, które dla czytelnika zaczynającego swoją przygodę z budowaniem własnej marki, mogą okazać się objawieniem, a nawet rewolucją. Wierzę w to, gdyż Anna Piwowarska pisze bardzo przekonująco, posiłkując się do tego przykładami osób, którym jej wiedza pomogła.

Poradnik ten nie jest więc jedynie suchym zbiorem sugestii i porad, ale także głosem wielu ludzi, którzy posłuchali autorki i zaczęli swój biznes, swoją małą działalność, budować od początku na autentycznych podstawach, pokazując swoją prawdziwą twarz. Myślę, że to właśnie przytoczone w książce przykłady z adresami stron ich właścicieli, na które w każdej chwili możemy wejść, mobilizują najbardziej. Ukazują bowiem różnice pomiędzy powielaniem pewnych schematów, a kreowaniem autentyczności, która prędzej czy później, przynosi wymierne efekty. Publikacja zawiera także ważne ćwiczenia oraz proste przykłady pokazujące pewne zależności. Taka niepozorna książka, a zawierająca w sobie tyle inspirujących treści.

Muszę także przyznać, że to właśnie Anna Piwowarska skłoniła mnie do kolejnej modyfikacji mojego biogramu na stronie, gdyż przykłady, które zaserwowała w poradniku, mocno mnie zainspirowały. Autorka przekonała mnie także do tego, że mogę się mylić, co w kontekście pierwszych lat mojego blogowania, podczas których wychodziły spod mojej ręki koszmarne teksty, jest wielce budujące. Podpowiedziała mi także ciekawe narzędzia do promocji przedstawianych przeze mnie treści oraz wyjaśniła dobrą stronę istnienia konkurencji. Muszę przyznać, że pochłonęłam tę książkę, w ekspresowym tempie, wypisując sobie przy okazji co już zrobiłam dobrze, a co muszę jeszcze poprawić.

Po przeczytaniu tego niezwykle praktycznego poradnika, w głowie została mi jedna, główna myśl mówiąca o tym, że kto jest sobą, nie ma konkurencji. Nie oznacza to oczywiście, że nie należy się rozwijać i ciągle ulepszać swojego przekazu. Polecam tę książkę głównie tym, którzy myślą o tym, by zamienić swoją pasję w dochodowy biznes.

 Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce


22 komentarze:

  1. Ja niestety nie lubię się z poradnikami. Nie mówię jednak ostatecznie nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra propozycja kupienia dla tych co sobie chcą dobrze sprzedać bloga, że tylko unikalnością można zdobyć czytelnika.

    OdpowiedzUsuń
  3. dla zainteresowanych, na pewno wartościowa pozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarzę, ale jeszcze nie czytałam. Może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię poradniki, z których można czerpać praktyczną wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę sporo pozytywów ale nie wiem ja kto ze mną byłoby. Musiałabym przeczytać by zrozumieć całość :D

    OdpowiedzUsuń
  7. a jakie narzedzia Ci podpowiedziała ?:P

    OdpowiedzUsuń
  8. dobrze że masz poczucie że jesteś na właściwej drodze - to jest szczęście:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja osobiście nie lubię poradników ale moze kiedys sie skuszę

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli chodzi o autentyzm bloga, to trzymasz się dobrze. Ja też się staram nie poddać uniformizacji, choć łatwo nie jest. Zastanawiam się czy ni ulec modzie na białe blogi. Z autentyzmem kojarzy się charakter, a ja się boję, że jest on trochę ekscentryczny, więc nie wiem czy to dobrze, żeby był widoczny na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Musze się z tym poradnikiem zapoznać. Może i ja coś zmienię?

    OdpowiedzUsuń
  12. okładka tej książki jest świetna, bardzo mi się podoba i na pewno zwróciłabym uwagę na tę pozycję w księgarni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię poradniki a ten wydaje się warty poznania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Będę na nią polować. Mam nadzieję, że szybko pojawi się w bibliotece.

    Pozdrawiam. i zapraszam do mnie :)
    Kasia
    http://misskatherinesblog.blogspot.com
    IG @misskatherinesblog (https://www.instagram.com/misskatherinesblog/)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za tę recenzję :) Cieszę się, że książka była dla Ciebie pomocna. I cieszę się, że intuicja autentycznych przekazów krąży w powietrzu :) A propos poradników to ja nazywam czasem moją książkę „nieporadnikiem”, bo pytań jest w niej przynajmniej tak samo dużo jak gotowych recept :) A dla tych z Was, którzy chcieliby wybadać, czy to coś dla nich – na mojej stronie Autentyczny Copywriting można pobrać bezpłatny fragment książki i przekonać się samodzielnie: http://autentycznycopywriting.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie słyszałam wcześniej o tej książce ani o autorce, ale muszę przyznać, że książka zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie też ten poradnik brzmi bardzo ciekawie i chętnie bym się z nim zapoznała, bo myślę, że wiele by mnie nauczył. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa publikacja, chętnie do niej zajrzę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za ślad, który tutaj zostawiacie :)

Copyright © 2016 Subiektywnie o książkach , Blogger